Tilbake Tilbake: Angst

Forum

På Sidetmedord.no kan du dele tanker og følelser med andre brukere eller våre ansatte veiledere. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen 48 timer. 

Logg inn

 
  • Ny? Du som skriver til oss er helt anonym, og vi som jobber med tjenesten har taushetsplikt.

Angst og kosthold

Du må være logget inn for å skrive i forumene.

Logg inn Ny bruker

Forfatter
Melding
Avatar

Angst og kosthold

april 13 2017 - 12:06
Hei! :) Jeg lurte bare på om noen har positive erfaringer med å legge om kosten? Jeg har GAD og panikkangst. Er det visse typer mat/drikke som forverrer tilstanden hos dere?

Jeg vil legge til at jeg ikke har noe særlig angst for de fysiske symptomene som oppstår sammen med angsten. Vet at man kan få raskere puls av koffeinholdig drikke osv, men det plager meg ikke. For meg er det redselen i seg selv som er det værste, jeg blir bare livredd uten grunn.

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-)
Avatar

Spis sunn mat du liker

april 13 2017 - 13:40
Jeg kan ikke tro at mat i fysisk fortsand kan ha noe å si for psyken, dessverre. Jeg tror ikke noe mat hjelper mer enn annet.

Jeg tenker at det beste du kan gjøre er å spise tilstrekkelig med sunn mat du liker så du føler deg opplagt i kroppen. Jeg skal ikke si at "en frisk kropp har en frisk sjel", men jeg tror alle får det litt bedre både fysisk og psykisk av å spise sunn mat de liker. Og hvis du liker usunn mat (hvem gjør vel ikke det?) burde du gjerne spise det og.

Lykke til :)
Avatar

Takk

april 13 2017 - 15:24
Takk for svar. Jeg leter febrilsk etter en løsning, og da håper man liksom på å finne noe konkret som kan hjelpe. Hadde vært en drøm hvis jeg kunne spise frisk fra angsten. Men det er som er for godt til å være sant, er vel som regel det...
Avatar

Hei

april 13 2017 - 22:06
Jeg har en annen mening. Mat kan så absolutt påvirke angst og depresjon. Jeg anbefaler ikke å spise masse junkfood og tung mat. Du blir tung i kroppen og føler deg uvell. Det er ikke noe mat du bør spise mer av enn annet. Følg vanlige kostholdsråd. Prøv å ha et stabilt blodsukker. Aktivitet og struktur i hverdagen er også ekstremt viktig.
Til forsiden